KONFLIKTHANTERING OCH SVÅRA SAMTAL
LÄS KURSEN HELT DIGITALT OCH I DIN EGEN TAKT.
Kurspris: 1 995 kr
Välkommen - och tips för hur du tar till dig våra webbkurser på bästa sätt
Ladda ner appen för iPhone och få bästa access "on the go"
Tips för hur du tar till dig kursen på bästa sätt
Om du har frågor eller om du får problem med din webbkurs
Information om case och egenuppgifter du ska genomföra
Bläddra i kurspresentationen
Introduktion till kursen och presentation av kursinnehållet
Lektion 1: Vikten av ett gott självledarskap
Lektion 2: Rätt kommunikation är avgörande vid konflikthantering
Lektion 3: En flexibilitet i ledarskapet hjälper dig att knyta upp konflikten
Lektion 4: Förstå vad gruppen behöver av dig för att lösa konflikter
Lektion 5: Feedbacktrappen, komplexiteten i att ge feedback
Lektion 6: Vikten av att skilja på sak och person i konflikthantering
Lektion 7: 5 steg till konflikthantering i praktiken
Lektion 8: 3 steg för att hantera mig själv i konflikt och under KRIS
Lektion 9: Att hålla svåra samtal - planering
Lektion 10: Att hålla svåra samtal - vikten av att själv vara i balans
Lektion 11: Att hålla svåra samtal - genomförandet
GRATIS DEMOLektion 12: Att hålla svåra samtal - uppföljning i 3 steg
Summering av kursen konflikthantering och svåra samtal
Läs och ladda ned de 5 stegen för att hålla svåra samtal.
Läs och ladda ner en bild över feedbacktrappan
Att ge feedback - checklista
Att ta emot feedback - checklista
Ladda ner tips på coachande frågor när du planerar ditt samtal
Hur du går från stress till närvaro på 5 min inför svåra samtal
Lär dig medveten andning för att komma i balans inför ett svårt samtal
Träna på ett svårt samtal med en medarbetare som behöver tillrättavisas
Träna på att hantera en konflikt på arbetsplatsen som chef
För de mest framgångsrika organisationerna står samarbetet mellan medarbetare och team i centrum, därför är förmågan att effektivt hantera konflikter och hålla svåra samtal en ovärderlig färdighet. Denna kurs är designad för att ge dig verktygen och metoderna för att effektivt lösa konflikter och hantera svåra samtal, vare sig det gäller individer, grupper eller hela organisationer.
Konflikthantering: Förstå konfliktens ursprung och dynamik. Vi lär dig strategier i 5 effektiva steg för att identifiera, medla i, och lösa konflikter på ett konstruktivt och hållbart sätt.
Förberedelse för svåra samtal: Få insikter i hur du planerar förbereder och följer upp svåra samtal, med fokus på mål, förväntade utfall och ett högt arbetsgivarvarumärke.
Genomförande av svåra samtal: Du får en effektiv metod i 5 steg för att leda samtalet, samt hur du hanterar känslomässiga (och andra) reaktioner som kan uppkomma.
Uppföljning: Lär dig en metod i 3 steg för att följa upp efter svåra samtal för att säkerställa önskad förändring och utfall av det svåra samtalet.
Kursen kombinerar teori med praktiska övningar och reflektioner för att säkerställa en djupgående förståelse och färdighetsutveckling. Du läser kursen som webbkurs, helt digitalt och i din egen takt.
Se introduktionen och kursinnehållet i de digitala egenstudierna.
Läs fullständiga kursvillkor, köpevillkor och vår integritetspolicy HÄR.